Sabtu, Mei 15, 2010

Pelancaran Tabung Derma Untuk Sahabat Kita, Melati

Buat rakan-rakan semua,
Sudilah menghulurkan bantuan untuk rakan kita Melati (point 7, paling tengah dalam gambar di bawah) yang sedang menderita mengidap kanser. Semoga dengan bantuan ikhlas yang kita hulurkan akan dapat meringankan beban Melati dan keluarga menanggung kos rawatan penyakitnya yang tinggi. Semalam aku menghubunginya, suara masih macam dulu juga, ceria dan tak lekang dibibirnya dengan gurauan. Aku sedih dan simpati mendengar cerita penderitaannya mengidap penyakit kanser rahim. Melati terpaksa berulang alik ke hospital di Alor Setar untuk buat kimoterapi, hospital Kangar dah tak terima. Penyakitnya sudah sampai ke stage 4. Semangatnya masih kuat dan ingin mencuba perubatan altenatif, namun kos perubatan yang tinggi menyebabkan dia tidak mampu, apatah lagi suaminya juga pengidap diabetes yang tegar dan sedang menuntut di IPG (guru SAR).

Selepas beberapa minit menghubungi Melati, Aku menerima sms berikut:

"Sedih hati aku... bila aku kena kanser. Aku berjuang untuk anak-anak aku. Time lewat macamni, time aku cry teringat kat anak-anak and suami. Aku pun tak tau lama mana nak bertahan. Zahir aku happy ja. Rupa aku dah tak macam dulu, huduh sangat. Aku tak sanggup nak bersemuka dengan hang atau kawan-kawan lain. Kepala aku botak. Aku tak pernah impi hidup aku macam ni... 12.54 am 15.5.2010."

Sedih betul aku bila membaca mesej tersebut, lantas aku mengambil keputusan untuk melancarkan tabung derma ini untuk Melati dan mendoakan Melati cepat sembuh. Aku amat mengharap kawan-kawan dapat membantu meringankan beban Melati dan menyebarkan berita ini kepada rakan-rakan yang lain. Berilah sumbangan seikhlas yang mungkin.... ini hari Melati, hari kita belum tahu lagi....... moga bila tiba giliran kita ada yang akan membantu..... Allah itu Maha Adil.

Sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Islam, No. akaun 09010020217878 atas nama M. Melati bt. Abd. Hamid


--Ros

Tiada ulasan: